zintuigen | gedachtegoed
Welkom | Hinse Locatie Management | Cultureel Erfgoed | Senioren Service | Residences | Links | Meer informatie
'Gedachtegoed' Lente 2005: Tijd voor creatie

Nu doen waar je in gelooft, actief beleven wat je voelt en ideeŽn ontwikkelen en uitwerken. Juist in deze tijd waar de natuur vol vernieuwing is. Nadenken over de doelgroep van unieke locaties en nadenken wat de senioren rond hun woonomgeving zoeken? Wat is het belang voor de betrokken partijen? Het invullen van de behoeften van de doelgroep en het op de juiste manier invullen van de verwachtingen van de betrokken partijen houdt ons deze lente bezig.

In het blad Heemschut (Bescherming Cultuurmonumenten) konden wij lezen dat het ene na het andere waardevolle gebouw het loodje legt met het argument, dat het economisch niet meer haalbaar is het te laten staan. Bedroevend weinig mensen vragen zich af hoeveel economischer het zou zijn te bezien wat er 'nog mee kan' en hoe je synergie optimaal gebruikt om een economisch draagvlak te creŽren. Mist het aan kennis of zijn wij gewoon eigenwijs en betweters? Hoe snel worden gebouwen voor de sloop vrijgegeven met een 'economisch motief'? Hoe happig zijn andere partijen om dan snel een slag te slaan. Is dit niet vaak korte termijn denken in plaats van lange termijn en een duurzame visie te exploiteren?


Bij de senioren en zorglocaties willen wij naar wooncomplexen, klein en groot, waar door de juiste partnerships de bewoners kunnen blijven genieten met de toegesneden combinatie van (24-uurs) zorg en welzijn. Een complexe puzzel met een dankbaar resultaat.

Bij de exploitatie van duurzame locaties is meestal een managementmodel gevraagd waar 'aandeelhouderswaarde' overgaat in 'betrokkenheidwaarde'. Wij proberen de wereld van onderzoek, plannen, besluitvorming en actie in evenwicht te brengen met de wereld van waarderen, ontspannen, wensen, fantaseren en geloven. Wij doen waar wij in geloven! U ook?


Niels Hinse